Karina Boldsen har sin base i Århus, så det var naturligt for mig at følge hende og hendes arbejde. Jeg selv har brugt hendes evner til at hjælpe mig med business og hun har helt styr på den del. Som fotograf i Århus kunne jeg hjælpe hende med billeder. Det havde jeg også tidligere gjort med business portrætter, som jeg tog i mit studie. Men jeg havde en ny, som jeg ville teste sammen med hende.
PERSONLIGHED
Jeg ville gerne have taget portrætter fra hendes kontor i Århus, hvor hun både holder møder, forbereder sig, lader op og planlægger sine kommende events. Karina Boldsens kontor fortæller noget om hende – bl.a. at hun er glad for den gule farve og Michaël Kvium. Billederne fra kontoret viser også en mere eftertænksom Karina – der er mere personlighed og genkendelighed end der er på portrætfotos fra et photoshoot i et studie.
Tornado
Men Karina er mange andre steder end på sit kontor. Karina Boldsen er en farverig og tornado af en kvinde, som har en bestyrelsesuddannelsen, Aros Board, kørende. Derudover er hun er foredragsholder, forfatter til bogen “de 7 trin” og laver også forretningsudvikling. Når hun holder fri træner hun løb -og nyder ellers livet.
Jeg har tidliger fået hjælp af Karina til min egen forretning, så derfor havde vi et naturligt bånd. Karina har også tidligere brugt mig som fotograf. Dengang tog vi portrætter i studiemiljø.
I den periode, hvor jeg fulgte Karina på locations, var jeg med på restaurant Frederikshøj og hotel Vejle Fjord, hvor hun afholdte undervisning i bestyrelsesuddannelsen.
BILLEDE BANK
Når man har mange bolde i luften, sparer det tid, når man har en pulje af gode billeder at vælge imellem.
Du behøver ikke bruge din egen tid eller andres tid på at tage billederne, og efterfølgende ærgre dig over vinklen eller kvaliteten.
Du kan blot gå ind og “bladre” i din billede-bank, til du finder et perfekt billede, plotte det ind – og så er du klar! Dejligt let, ikke?
Der er masser af billeder at vælge imellem, så du skal måske søge lidt før du finder det helt rette. Det kan være lidt tidskrævende og frustrerende, men uanset hvad, så er det det hele værd. Billederne kan give dine tekster kant og give læserne et visuelt indtryk af det, du forsøger at formidle. Plus, det er langt nemmere end at prøve at forklare det med ord alene.
OVERBEVISENDE STORYTELLING
Ideen bag livsstilsportrætter var at lave en “bank” af billeder. Billeder, som:
- du bliver positivt bemærket med.
- visualiserer hvem du er.
- fremhæver din professionalisme.
- har en sammenhæng i kvalitet
Billeder, som du kan anvende på de SoMe platforme, du bruger, f.eks. dit website, på LinkedIn, Instagram, Facebook eller Twitter.
Gennem kvalitets billeder, giver du dine kunder og dit publikum, mulighed for at visualisere, hvordan det er at arbejde med dig. Og det er uanset om samarbejdet foregår ved fysisk tilstedeværelse eller på en skærm.
At have gode billeder, handler om at skabe kontakt med sit publikum både med følelser og storytelling!
Billederne viser hvem du er, i forskellige situationer. At du kan være åben, selvsikker, sårbar, ambitiøs og ærlig.
Det vil inspirere dine kunder/publikum til at tage kontakt til dig. Og flere kunder giver flere åbninger. En del af denne mulighed, er, visuelt at vise, hvordan du præsenterer dig for dem, du tjener.
Og det er uanset om du er
- FOREDRAGSHOLDER,
- POLITIKKER,
- TRÆNER,
- FORFATTER, KONSULENT, EKSPERT eller VIRKSOMHEDSEJER.
Billederne viser hvem du er, i forskellige situationer. At du kan være åben, selvsikker, sårbar, ambitiøs og ærlig.
Det vil inspirere dine kunder/publikum til at tage kontakt til dig. Og flere kunder giver flere åbninger. En del af denne mulighed, er, visuelt at vise, hvordan du præsenterer dig for dem, du tjener.
Men hvorfor er det så vigtigt? At have billeder, der viser dig selv, viser faktisk din personlighed og dit engagement. Det skaber tillid og gør det lettere for kunderne at få en følelse af dig og dit brand. Det er også et godt redskab til at få kunderne til at vælge dig og din virksomhed. Ved at dele billeder af dig selv, på sociale medier, kan du let udvide din kundeskare og gøre det muligt for flere at komme i kontakt med dig.